Magazine second-hand

De la celebrități internaționale, precum surorile Kardashian, care au lansat o afacere cu haine second-hand, trendul şi percepția despre a cumpăra la mâna a doua s-a schimbat şi la nivel național. Printre vedetele din România care frecventează magazine SH se numără Antonia şi Adela Popescu, iar promovarea fenomenului a încurajat expansiunea şi pe plan local. Conform raportului thredUP, cel mai mare site cu informații din industria de profil, piața second-hand va depăși multe segmente de magazine de modă clasice până în anul 2024. Evident, şi în Galaţi au apărut din ce în ce mai multe magazine, în Țiglina 1, în centrul orașului, în Micro 14, 17, 18, 19 şi 20, iar consumatorii au realizat că, în contextul crizei economice actuale, aceste articole sunt accesibile ca preț şi pot fi găsite adevărate “comori” vintage. Media de vârstă a cumpărătorilor este de 40 de ani, dar vin şi tineri de 16-18 ani. În marile malluri din București, Brașov, Cluj și Timișoara, există magazine cu marfă outlet. Sunt produse fabricate în urmă cu 2-3 ani sub mărci renumite. Sunt haine noi, nepurtate, fiind denumite SH de către neinformați. Produsele sunt total diferite de cele din magazinele ce vând haine SH, culese de obicei de la filialele crucii roșii, biserici sau spărgătorii de containere etc. Asta deoarece produsele outlet sunt importate cu declarații vamale și au un preț minim, iar hainele sh, sunt declarate deșeuri pentru distrus, fără valoare, importatorul primind și bani de la exportatorii vestici, care scapă de gunoaie. Da, ultimele produse trebuie să dețină certificat și documente din care să rezulte că au fost dezinfectate. Să mai spunem despre tupeul patronilor de sh-uri, majoritatea angajati in structurile anaf, care pun prețuri peste cele din Mall, motivând că este ralph lauren nu Mex sau Tex, sau marcile H&M etc. Să nu mai vorbim despre cei rupți în cur ce nu și-ar permite vreodată să cumpere un tricou cu sigla călărețului cu crosa de golf (o treime din salariul mediu), dar când merge în stațiuni dă bine, deși nu-și dă seama ca va fi taxat pe măsura tricoului.

%d blogeri au apreciat: