Eveniment de consultanță în domeniul recrutării

Acesta este un eveniment care se va desfășura în mediul online, pe platforma de videoconferințe Zoom și se va desfășura pe parcursul a doua zile – în 2 etape: training & aplicare a cunoștințelor acumulate. Prima sesiune este de informare și se bazează pe transmiterea informațiilor legate de cum să cauți job-urile potrivite, cum să scrii un CV care să fie cât mai atractiv pentru angajator și cum să te pregătești pentru interviu. A doua sesiune constă în prezentarea CV-urilor realizate de participanți și oferirea feedback-ului pentru fiecare în parte, 2 interviuri simulate cu 2 participanți ( în funcție de cine dorește) și o sesiune de Q&A unde participanții își pot clarifica cât mai multe curiozități legate de piața muncii și procesul de recrutare. Scopul evenimentului este să pregătească atât începătorii cât și veteranii pentru piața muncii a cărui structura și cerințe s-au modificat considerabil în ultimii ani (în special în urma impactului pe care pandemia a avut-o asupra acesteia).

Evenimentul va fi promovat pe o perioadă de două luni precursoare evenimentului atât pe Facebook cât și pe Instagram. Promovarea se va realiza cu scopul înscrierii participanților la eveniment prin intermediul unui formular standard realizat în Google Forms. Numărul ideal de participanți la eveniment este între 20 și 25 pentru a se asigura o comunicare eficientă și o colaborare cât mai deschisă și sinceră a participanților. Vârsta nu reprezintă un criteriu de selecție pentru participanți întru-cât oricine este bine-venit să se pregătească mai bine pentru cerințele de pe piața muncii. Strategia de promovare va fi consolidată de parteneriate media cu ONG-uri active în mediul online. Se vor contacta ONG-uri active care au același grup țintă

ca și evenimentul și ale căror valori se aliniază cu cele ale evenimentului ( de ex. asociații studențești, asociații pentru tineri precum CTR). Promovarea va fi susținută prin materiale grafice distribuite pe rețelele de socializare. Materialele grafice vor fi realizate în Photoshop sau alte platforme asemănătoare, cum ar fi Canva și vor prezenta informațiile într-un mod succint, rapid de asimilat și atractiv pentru utilizatori. Evenimentul va fi creat pe Facebook și va fi distribuit și pe Instragram prin intermediul instrumentelor puse la dispoziție de Facebook Ads.

                                                                      Exemplu de material grafic de promovare

Deoarece în elaborarea strategiei de promovare, cunoașterea publicului țintă este foarte importantă, în continuare voi defini publicul. Publicul țintă are vârsta cuprinsă între 16 și 35 de ani. Aceste persoane prezintă un interes deosebit pentru piața muncii – își doresc să se angajeze, să își schimbe ocupația sau doar doresc să știe ce abilități și competențe trebuie să dobândească înainte de a-și căuta job-ul dorit pe piață. Aceste persoane sunt active, comunicative și responsabile – responsabilitatea este foarte importanta deoarece proiectul presupune și realizarea CV-ului ca ”temă” pentru cea de-a doua sesiune. Locația participanților este irelevantă deoarece evenimentul se va desfășura 100% online.

Scopul evenimentului este să ușureze tranziția persoanelor care prezintă interes pentru piața muncii care a suferit numeroase modificări de la începutul pandemiei. Oamenii vor intra cu mai multă încredere, vor știi care sunt drepturile lor, ce așteptări să își formeze, și cel mai important aspect este că în urma acestui eveniment, participanții vor avea mai multă încredere în ei cu întreg procesul de recrutare. Cunoștințele pe care le-au dobândit îi vor impacta și pe cei din jurul lor pentru participanții vor fi încurajați să împărtășească

informațiile acumulate cu comunitățile lor. Astfel, preconizăm că informația va fi răspândită nu doar celor 25 de participanți ci la aproximativ 125 de persoane ( dacă fiecare participant împărtășește cunoștințele cu 5 prieteni, informația va fi răspândită exponențial unui grup mult mai mare).

Liviu Tache RADU anul II CRP,Universitatea APOLLONIA Iași

 

%d blogeri au apreciat: